Szkolenia z praktycznej obsługi pakietu office

Dzisiaj oferta szkoleń jest naprawdę rozbudowana. Powstaje jednak bardzo zasadnicza kwestia – z których z nich warto skorzystać? Które są naprawdę opłacalne? Przede wszystkim będą to szkolenia z zakresu Excela. Dlaczego akurat właśnie takiego niepozornego programu?

Excel w HR

Cóż większość z nas zupełnie nie zdaje sobie sprawy z tego, jak istotna jest naprawdę dobra znajomość Excela w firmie, a w szczególności zaś w dziale HR. Co więcej – rzadko kiedy zdajemy sobie sprawę z tego, jak mało w zasadzie wiemy o tym programie! Każdy z nas myśli sobie, że przecież Excel był na każdym komputerze w szkole czy na uczelni, a poza tym to tylko kupka jakiś tabel i tyle.

A zapytajmy samych siebie – czy słyszeliśmy o tabelach przestawnych albo o Power Query? No właśnie – zapewne nie! Tymczasem praca w HR bez nich naprawdę za dużo nam nie przyniesie korzyści. A zatem – co warto o nich koniecznie wiedzieć? Jak przydaje się Excel w HR?

Zacznijmy od tego, że praca w HR oraz w wielu innych działach w firmie wymaga najczęściej umiejętności dokonywania analizy – sprawdzamy, jaki był dochód, na co najczęściej wydają ludzie pieniądze, ile ich wydają, w jaki sposób, ile mamy nowych pracowników, obliczamy ich efektywność itp.

Tu właśnie paradoksalnie to Excel jest najlepszym programem. Dalej – wiele informacji daje nam możliwość połączenia ze sobą różnych faktów – przykładowo tworząc raporty zauważymy, że osoby o zamaszystym podpisie mają lepsze wyniki sprzedaży. Połączenie takich faktów, tak bardzo oddalonych od siebie, jest w zasadzie niemożliwe bez specjalnej znajomości programu Excel.

Szkolenie tabele przestawne i szkolenie Power Query – najważniejsze szkolenia!

No właśnie – mówią o Excelu na początek na pewno warto zainwestować w ogóle szkolenia dotyczące jego bardziej zaawansowanej obsługi. Ponadto zaś trzeba pomyśleć nad szkoleniem z tabel przestawnych i power querów. Te pierwsze pomagają nam wyświetlać dane bez zmiany plików źródłowych, drugie zaś pomogą nam odnaleźć i połączyć różne dane.